onsdag 8 maj 2013

Paket på posten

Idag fick jag hämta ytterligare ett paket med inköp från tradera. Den här gången var det 7 nystan mellangrått Safari och 8 nystan beige Indiecita
Safari har jag i olika grå, rosa och vinröda nyanser sedan urminnes tider och nu är det kanske dags att sticka några plagg av dem. Det beige alpacagarnet kanske kan bli bottenfärg om jag bestämmer mig för att göra en fair isle-tröja. Indiecita påminner mig om min vävfröken i början av 80-talet. Hon kände de som allra först tog in det i Sverige och vi beställde massor genom henne. Det är fortfarande min favorit bland alpacagarnerna. Inte för att jag provat så många olika men ändå.

Var tog sockgarnet vägen kan man undra? Jo, jag har verkligen undrat och mailat men inte förrän igår fick jag veta att hon troligtvis inte skickat det än. *suck* Jag som betalade in snabbt för att hinna få det innan jag åker tillbaka till Frankrike, vilket är i morgon. Typiskt. Men jag kommer tillbaka i slutet av maj och då får jag kolla in vad det var i paketet. OM det kommer vill säga. Det känns lite så där...

1 kommentar :

x-handarbete-pyssel sa...

Kul med nytt garn! :-)
Men trist med sena tradera-leveranser! :-(
Trevlig resa!